Šialené chudnutie 1. časť, alebo ako sa to nerobí

Chudneme o dušu


Milý môj čitateľ. 
Tak aby si si nemyslel,že som vo svojich Novoročných predsavzatiach "tlachala" len tak nazdarboh, dnes ti dopodrobna opíšem, ako vyzerá môj denný, športový program.


Nie som len taká lenivá korytnačka :-)

A ako vždy som si uvedomila, že som sa zas nejako nechcene rozbehla, a tak môj článok rozdelím na dve časti, aby som ti nechala priestor na fajčiarsku pauzu, zatelefonovanie, na vychádzku so psom, či na nakojenie bábätka :-). 

To boli základné pokyny, teraz si vylož nohy, cesta za vytúženou postavou je dlhá a tŕnitá, tak nech nemáš krčové žily. A teraz už smelo do chudnutia. 



Ako sa veci majú

Už od Nového roku si pomaly pripravujem svoje lenivé, dva roky "ničnerobiace" telo na zvýšenú fyzickú aktivitu. Keďže sa mi neohlásené ozvala krčná chrbtica a dosť bolestivo mi klopala na zatvorené dvere, musela som so sebou niečo začať robiť. 

Moji spolubojovníci proti bolesti. Nahrievaci dinosaurus s levanduľovými semiačkami a Jánsky olej, ručne mnou vyrobený. Výborná vec, vrelo odporúčam :-)


Pozn. Nahrievanie a mazanie má svoj zmysel, ale hýbať sa je potrebné :-).

A to nehovorím o tom, že kontúra môjho tela sa stále viac a viac podobá na strýka Festera z Addamsovej rodiny. 


Keby len telom. To čo mi Ošo nechal na hlave môžem smelo prirovnať k Festerovej lysinke a nezaostávame ani s modrinami pod očami. Nie je nič lepšie ako diskotéka o druhej, tretej nadránom :-).  

Ako sa to nerobí

Môj skvelý chlap mi zaobstaral DVD-čka s cvičením. Na obale je ten chlapík čo aj v telke cvičí s tými ľuďmi s nadváhou. A ako im to tam ide. A ja nie som na tom až tak zle :-) 

"NA, cvič! Aj ja budem!"

(Tak si myslím, že to kúpil asi skôr kvôli sebe, ale snaha sa cení). Škoda len, že to nefunguje.
Nech sa ten chlapík snaží sebeviac, u nás sa želaný efekt neprejavil.

Asi to bude mať čo robiť s tým, že DVD-čka sú pekne uložené na polici a dvakrát do týždňa z nich utriem prach. 


Ale veď aj utieranie prachu sa počíta :-)

Jóga je výborná

Tak som rozmýšľala ďalej a začala som sa zaoberať s myšlienkou, že opäť začnem chodiť na jógu. S kamarátkou z kurzu o tom hovoríme už dlho. Ešte bolo teplo. A už je zas teplo, no na spomínanú jógu sme sa ešte nedostavili. 


Ten pokoj, tá harmónia
Zdroj foto
Historky mojich dobrých priateliek ma presvedčili, že tam býva neskutočná zábava. 
Jedna mi vyprávala, ako si tam suuuuper oddýchla a nabrala nových síl. No viackrát sa tam už nevráti. 
Naveľa som od nej dostala aj vysvetlenie. 

Keď tak ležali na zemi, a mali pomaly zhlboka dýchať, najskôr do jednej nohy, potom do druhej nohy, do jednej ruky, potom do druhej ruky...
...a viac si nepamätá, pretože sladko zaspala. Aj si pritom zachrapkala...:-).


Spím, nerušiť :-)


Druhá sa zas priznala, že tiež bola len raz. Aj tá sa rozhovorila, prečo. Nenapadlo ju nič lepšie, len zobrať aj svojho priateľa, ktorý mal na obed fazuľový guláš. Zvyšok si už domysli...:-).


Huuups :-) 

No uznaj, musí tam byť zábava, no nie? Ale ako som hľadala také cvičenie niekde v blízkosti domu, nenašla som nič. Až kdesi v meste, a to si ja pri Ošovi dovoliť nemôžem. 

Tak som začala jógu cvičiť doma sama, podľa knihy i internetu. A cvičím doteraz. 
Pustím si meditačnú hudbu, alebo tibetské mantry...
Je to naozaj veľmi dobre aj na moju doráňanú chrbticu aj na moje "veľasanenarobiace" hnáty.
A aké je to upokojujúce.


Zdroj foto

 Tým sa pravidelne naťahujem, doťahujem, rozťahujem, vyťahujem, sťahujem...a dýcham. A telo sa pomaly uvoľňuje. 
Naozaj vrelo odporúčam.



Ošo sa sem tam pridá. Kýva s hlavou na jednu stranu, na druhú stranu ako jeho mama a šialene sa pritom baví. Potom sa naťahuje doprava, doľava, dvíha nôžky...jaaaj to je zábava. No len dovtedy, kým mu jeho pohľad nepadne na moju hruď (typický chlap :-)).

Takže nech som v polohe hada, tigra, modlivky či šialenej opice, malého to evokuje iba k jednému:

"DIIIIDAAAA!"


Všetky polohy sú super...:-)


A už sme docvičili. Poloha mŕtvy chrobák :-)

Keď si dáme povinný dopping, vrhneme sa do toho strmhlav, aby si si nemyslel, že iba dýchame a preťahujeme hnáty.


Točenie kolesom



Potom si vytiahnem moje Hula-hop, alebo ako sa to presne volá...a začnem krútiť bokmi v rytme hudby od Kristíny, ale ani ľudovky od Senzusu nie sú na zahodenie, a zároveň učím Oša naše krásne ľudové piesne. Nevadí že trochu "ztechnované", hlavné sú slová :-)


Na priblíženie ľudoviek dieťaťu je to super :-)
ZDroj foto: wiki


Začiatok je taký trochu, kostrbatý. Hlavne cez môj hrudný objem to ide ťažko, kým to koleso dostanem na pás, ale to sa časom poddáva. Po dvoch týždňoch už skrútim aj dve, tri piesne v kuse.


Nejaký paparazzi? Kto ma tajne vyfotil :-)

Ale o pár minút dobehne moje dieťa a chce krútiť aj ono. Našťastie mám kruhy dva, tak mu jeden dám. 
Najskôr sa snaží pretiahnuť si ho cez hlavu a keď to nejde, švihne s tým o zem.

V rytme rýchlej hudby, pokyvuje hlavičkou, tlieska rúčkami a veselo skanduje:

"DIII-DAAA, DIII-DAAA..."

Ak to trvá dlhšie než jeho trpezlivosť, skandovanie sa premení na vyhrážku

"DIDAAAAAAAA!"

A je po krútení. Ale aspoň som to skúsila :-)


Slovenský folklór je predsa najlepší


Kruhy odložím, aby sme si neublížili, a pustíme si CD s detskými pesničkami. Na toto čaká moje dieťa a ako víchor lietame po byte a spievame:


Kde sú tie krásne časy :-)
Zdroj foto

Hijó hejta na koníčku -  a skáčeme ako koníky

Skáče žaba po blate - a skáčeme ako žaby

Kolo kolo mlynské - a točíme sa, kým nám to žalúdočné šťavy dovolia a potom sa svorne hodíme o zem

Medveďku, daj labku - ej ale dupeme ako medvede

Tancuj, tancuj, vykrúcaj - a krútime sa po byte ako divé Báry

Hojda, hojda - a padáme ako mačky z pôjda

Bum, bum na bubon - a trieskame so všetkým čo máme po ruke o zem.

Že po inom netúžiš, len bývať pod nami? Myslela som si :-). Ak sa jedného, krásneho dňa objavím natiahnutá v celej svojej kráse u suseda na pohovke, 
neviem ako to vysvetlím svojmu chlapovi.

Je to fajn, ale...


Ale koho to baví, ak je pri tom sám?   
Tak potom som dostala, ako inak, "úžasný" nápad. Ja srším iba skvelými nápadmi, prečo by tento mal byť iný? 


Vyzerá to zaujímavo :-)
Zdroj foto

Ide sa na Zumbu

Vyskúšať niečo nové. Aerobic už poznám, cvičila som ho niekoľko rokov, Tae-bo je už dávno pasé, k Salse potrebujem nejakého partnera a to by nešlo, pretože niekto musí ostať s Ošom doma. Minule v telke ukazovali "totu" Zumbu, a nič ťažké som na tom nevidela. Trochu krútenia zadkom, trocha krútenia bokmi, kus nohou sem, kus rukou tam..."brnkačka" pre takú starú "harcovníčku" ako ja :-).



Taebo či Aerobics, to už je out :-)
Zdroj foto: aerobic , Tae bo

V podstate už nejaké základy Zumby mám. Cca pred dvoma rokmi sme boli na dovolenke v Taliansku, a ako ku každom správnom pobyte pri mori patria aj animátorské programy s tancovaním. Ani tento nebol iný. Raz denne sa na pláži objavil "miestny Playboy", aby sa pustil do zabávania znudených, dovolenkujúcich paničiek. 

Samozrejme, nemohla som tam chýbať. Každý deň o štvrtej som stála nastúpená na brehu mora a vrtela v rytme Gangham Style, a Palante, palante arriva, arriva :-).

 
Ale mu to ide šrácovi.

"Som profesionálka, kto je vác?"

Správna príprava je dôležitá

Pripravila som si veci, nech aj nejako vyzerám. 
Nová podprsenka, jediný exemplár svojho druhu v Košiciach, veľkosť H. Musí byť hlavne pevná, predsa len nepotrebujem, aby mi kozy vybili zuby, na nové nemám.


Je načase skúsiť niečo nové :-)
Zdroj foto

Pozn. Ako som zistila, mám až veľkosť I, ale to už nie je v ľudských silách nájsť niečo také v našom meste a myslím že na svete vôbec.
Aby som ťa v rýchlosti oboznámila:
I - I-A (ako uši zvieraťa, ktoré tento zvuk vydávajú. Mimochodom, to bolo prvé zvieratko, ktoré sa Ošo naučil, ktovie prečo :-)) 


Legíny čierne, ešte nové málo použité, takže nie sú ešte vyťahané, a moje nohy v nich vyzerajú aspoň trochu štíhlo, nie ako šunky. 


Nad tričkom som dlhšie dumala, pretože idem medzi ľudí, a hocaké zvršok s rôznymi tekutinami môjho syna nie je ten úplne najlepší nápad. 
"Tielkoidné" tričká som hneď zavrhla, v nich vyzerám ako Edita Papeky. Nie veľmi dobrý, prvý dojem.


Cica, nežeeeer!
Zdroj foto
Nakoniec zvíťazilo reklamné tričko "Aramis", ktoré výborne skryje všetky moje tukové nedostatky a hrudné "prednosti".

Takto nahodená, reku dnes budem za akú čaju, som sa rozlúčila so svojim mužom, so svojím synom, a veselo som sa vydala cestou, necestou do Fitneska. 



Cestou som si v MP3 prehrávači púšťala rezké piesne typu:

J. Lo, Shakira, Juanes,

nech sa trochu navnadím na dnešný večer. 


Waka, waka :-)
Zdroj foto: Wiki

Vo veselom rytme som si ako školáčka poskakovala po cestičke a vysmievala sa na každého okolo. Musela som vyzerať ako na drogách, väčšina odo mňa bočila. Ale mne to nemohlo pokaziť náladu.

V tej chvíli som sa cítila dôležitá, ako päťkorunáčka na ceste do sporiteľny. Aká ja krásna a štíhla budem, keď mi spadnú všetky tie predtehotenské, tehotenské, potehotenské, predvianočné, vianočné a povianočné kilečká...:-)) 

Aby ma neprepadol hlad, dala som si skorú večeru, kapustovú polievku a šošovicový guláš, čo som neskôr vyhodnotila ako dosť blbý nápad (no čo už. Chytrák sa učí na cudzích chybách, blbec na svojich :-)).
                                             
Úsmev na tvári mi zmizol až vtedy, keď som vošla do
spomínaného centra. Akoby som vošla do iného sveta. 

Koniec!

 Teda aspoň na teraz. 
Že ja to neviem všetko povedať v jednej vete...
Sprav si pauzu, a o chvíľu sa vráť, aby si zistil, ako som dopadla na Zumbe. A nezabudni si uterák, spotíme sa teda riadne pri druhej časti...:-).



Porekadlo na záver:

"V zdravom tele, zdravý duch!"

Komentáre

  1. Taky se chystám na hubnutí! Dneska jsem začala.... ;) Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dúfam že ti to ide lepšie ako mne. Budeme držať palce nech kolečka idú dole ;-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita