Malíř vzpomínek

"Úplně na konci paseky, tam kde se ozvena tříští, sedí šnek ve snacku, pro šneky - snád její podoba příští."
Karel Plíhal - Ráda se miluje


Dnes tu mám pre teba ďalší tip na knihu, ktorá je presne z takého žánru, aké ja môžem. Ak máš trochu času, pridaj sa ku mne a potúlame sa spolu naprieč časom i priestorom. Objavíme minulé životy hlavných hrdinov v knihe

 








Malíř vzpomínek




Kiež by to bolo také jednoduché. Vziať si jednu tabletku, a "cakum prásk" si spomenúť na svoje minulé životy. Kým sme boli, kde sme boli, akí sme boli, čo sme porobili, dobrého i zlého. Okrem toho sa zo dňa na deň plynne naučiť jazyky zo všetkých našich životov, hebrejsky, francúzsky, nemecky, taliansky, holandsky, egyptsky... v našom okolí spoznávať všetky duše, ktoré nás po celé tie veky sprevádzajú... 

"Naše osudy jsou propojené. Budu tě nacházet znovu a znovu, dokud nepostavíme most do minulosti, do tohoto života. Nic není navždy ztraceno."


O knihe

Linz Jacobsová už od malička vedela, kadiaľ sa bude uberať jej kariéra, vždy sa chcela stať vedkyňou. Po smrti matky a brata jej k splneniu sna ochotne pomáhal ambiciózny otec, majiteľ jednej z najväčších farmaceutických firiem v krajine, ktorý sa už roky snaží vynájsť úspešný liek proti Alzheimerovej chorobe. Keď sa jej konečne podarí dosiahnuť štatút uznávanej a rešpektovanej genetičky vo firme jej otca, Linzinim životom sa stáva práca, práca a iba práca. Na súkromný život jej neostáva čas, a jedinou voľnočasovou kratochvíľou sa stala piatková hra šachu v parku s dôchodcami. Nedokáže si nájsť čas ani na svojich jediných priateľov, ktorí vlastnia precíznu galériu. 
Už im chcela odpískať aj najnovšiu výstavu neznámeho maliara, no nakoniec sa predsa len na vernisáži objaví, a to zmení smer jej života. Medzi zbierkou nádherných obrazov z rôznych historických období, nájde maľbu, zobrazujúcu výjav z jej najhorších nočných mor, ktoré ju trápia už od detstva. Upálenie mladej ženy. Linz v tom obraze spoznáva všetko. Mladého kňaza, ktorý sa na jej smrť musel pozerať, rímskeho inkvizítora, aj pohľad mladej ženy a dievčatka vo veži, ktoré rovnaká smrť čakala na druhý deň. Prílišná podoba s jej snami Linz nedáva pokoj a rozhodne sa neznámeho umelca vypátrať.

"Vzpomínky přicházejí bez varovaní."

Tak spoznáva Bryana. Zvláštneho muža, utiahnutého podivína, ktorého sláva ani peniaze nezaujímajú. Svoje obrazy maľuje počas tranzu, tesne po prebudení sa z divného spánku. Hocikedy, hocikde ho navštevujú prízraky z minulých životov, a snažia sa mu niečo povedať, niekam ho doviesť. Niekedy sa nachádza v Rusku, inokedy zas v Japonsku, v Holandsku či Francúzsku. Po každej takéto návšteve dokáže Bryan rozprávať cudzím jazykom, šermovať, skladať básne či zvláda beh na dlhé trate, bez trénovania. 


Keď sa jeho kroky stretnú s Linz, okamžite v nej spoznáva svoju lásku, spriaznenú osobu, ktorá ho už po stáročia sprevádza na ceste životami. 

"Mozek je jako galaxie v niž je víc hvězd než v Mléčne dráze."

Vo svojich spomienkach sa dostáva až do predposledného života, keď ako neurológ Michael sa so svojimi priateľmi Conradom, Finnom a manželkou Dianou rozhodnú objaviť liek, ktorý by zabránil starnutiu mozgových buniek, a tak zabránil vzniku Alzheimerovej choroby. Vynájdu liek s názvom Renovo, a Michael sa stáva pokusným králikom, liek skúša na sebe a neskôr sa pridajú aj jeho spolupracovníci. Rozbehne sa kolotoč spomienok, objavujú sa všetky krivdy a nepriatelia minulosti. Keď si vedci uvedomia, že im ide o život, rozhodnú sa experiment ukončiť, no skôr, ako nájdu svojho nepriatelia, Michael a Diana umierajú počas nehody v laboratóriu.     

Bryan si uvedomuje, že niekde v okolí sa nachádza silný nepriateľ, ktorý ho prenasleduje a predčasne ukončuje jeho životy. V tomto života sa rozhodne urobiť koniec svojmu nešťastnému osudu, ale k tomu potrebuje, aby si Linz spomenula, a pomohla mu bojovať proti spoločnému nepriateľovi.
Snaží sa v Linz oživiť spomienky, ale ona, ako správny vedec, odmieta všetky jeho teórie a chcela by ďalej viesť normálny život. Minulosť sa však pomaly derie na povrch aj v jej prípade a Bryanovi dochádza čas. Aby veci urýchlila, rozhodne sa užiť nebezpečný liek...

Názov: Malíř vzpomínek
Autor: Gwendolyn Womack
Jazyk: česky
Vydavateľstvo: Motto
Počet strán: 368
Rok vydania: 2016
"Tento život je jen mžik mezi začátkem a koncem."

Moja mienka


Pri plnení knižných výziev a čítaní kníh, pri ktorých moja myseľ musí plne pracovať s písmenkami, som konečne siahla po titule, kde som si príjemne oddýchla. Kde som sa mohla iba zahrabať do perín a nechať unášať vlnami farieb niekam do blízka i do ďaleka. Lietala a plávala som s hlavnými hrdinami niekde medzi starovekým Egyptom, Indiou, Čínou až k pôvodným obyvateľom Nového Zélandu, alebo k objaveniu Novej Zeme a Vikingom. Nemusela som premýšľať, iba sledovať dej a držať palce sympatickým hrdinom. 
Po dlhej dobe som držala knihu, ktorú som prečítala za tri dni a kompletne vypla mozog. Áno, mám rada knihy, pri ktorých je nutné rozmýšľať, ktoré v tebe zanechajú nejaký pocit hlbokých myšlienok a ich hĺbka vo mne rezonuje ešte niekoľko rokov. Ale povedzme si pravdu, čas od času človek potrebuje aj nejaké to napätie, popustiť voľnosť fantázii a hlavne, RELAX. A táto kniha mi to, svojim spôsobom, ponúkla, ak som si odmyslela nejaké tie chybičky...  


Aby si rozumel, ja knihy s témou o minulých životoch a reinkarnácie milujem. Sama som sa už v minulosti podrobila regresnej terapii, chcela som objaviť dôvody mojich psychických, emocionálnych a fyzických problémov... samozrejme som nič nezistila. Buď nesprávny terapeut, zlé postavenie hviezd, možno som tu prvýkrát alebo jednoducho to tak malo byť.
No aspoň som prečítala množstvo odbornej i voľnočasovej literatúry, zhliadla filmy a seriály na túto tému a musím uznať, je na tom niečo fascinujúce, tajomné a príťažlivé. Možno by mi pomohla jedna taká tabletka Renovo, ale zas na druhej strane, neviem či by som mala odvahu vypustiť do sveta tajomstvá môjho podvedomia, popasovať sa so svojou minulosťou. 

Ktovie, kde je pravda. Odsúdiť niečo na základe toho, že mne sa to nepodarilo, či zas prijať niečo len na základe teórií... jedno je isté. Medzi nebom a zemou sa odohrávajú tak silné veci, na ktoré naše mozgy ešte nie sú pripravené. Všetko je dobré tak, ako to je. 

"Zažívam věci, které přesahují hranice mé představivosti. Neznám žádnou odpověď. Dokonce ani nevím, jak by měli vypadat otázky."     


Odporúčanie


Určite. 
Ale len v prípade, ak ťa táto téma aspoň trochu zaujíma. Ak máš rád cestovanie v ľudskej minulosti a objavuješ tajné zákutia duše. Keď máš rád ten bod, v ktorom sa stretáva minulosť s prítomnosťou a na povrch vychádza všetko zlé i dobré. 
Možno by ťa mohlo miasť príliš veľa príbehov, príliš veľa duší, priveľa historických období, no ja osobne som v tom problém nevidela. Určite tam nenájdeš nejaké silne napäté pasáže, kde si budeš obhrýzať nechty na rukách, ani odborné a vedecky podložené historické fakty, či tézy na tému reinkarnácie. A keď si už človek odmyslí nejaké tie historické nepresnosti, dokáže sa pri knihe dobre zabaviť a hlavne, oddýchnuť.



Ali Čaja z Paláca

Úryvok z knihy na záver:

"V příštim živote to uvidíš jinak. Ve skutečnosti mně mnohokrát zabiješ. Viděl jsem naši budoucnost."
Během meditace k němu přišla jakási bohyně a zjevila mu tajemství jeho příštich životu. Sledoval ju s hlubokým pohnutím a krátce na to ucítil, že se mu duše vrací zpátky do těla. 
"Prosím tě, radši bych si uťal ruku, než abych ti nějak ublížil."
"A přesto máš stále obě ruce." 

Už si čítal?
Iné názory na knihu:

Komentáre

  1. Mě si celkem nalákala. Když pominu ty fámozní obálky, vypadá to na opravdu zajímavý příběh! POdívám se po něm zítra :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ju práve vdaka výzvy kde sa vyberala kniha práve podľa obalu, objavila a po prečítaní anotacie som vedela že ju musím sfuknut. Dúfam že sa bude páčiť aj tebe a teším na tvoju recenziu... ;-)

      Odstrániť
  2. Kniha vyzerá veľmi zaujímavo. Veľmi sa mi páči samotná obálka a naozaj ďakujem za tvoj názor, ktorý mi pomohol :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslela som si, že by sa ti mohla páčiť viem že táto téma ti je blizka. Hoc je táto kniha určená skôr ba voľnočasové čítanie a nie odborná určite stojí aspon na dovolenku či do postele. Číta sa ľahko a rýchlo.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita