Moje letné čítanie 2 - Malý pražský erotikon

"Veď oni tam normálne j...ú"
Terazky vo filme Černí baróni

Ospravedlňujem sa, ale i táto hláška mi napadla pri čítaní tejto knihy. Ďalšia z perličiek, ktorú mi na dovolenku k moru odporučila Evička.

A aká teda bola?



Malý pražský erotikon

Neviem ako ty, ale mne je neskutočne blízky český humor. Či už vo filme, rôznych scénkach (súčasných i minulých), ale i knihách. Ako, nemysli si, naozaj som patriotka a milujem Slovensko, ale v poslednej dobe mám taký divný pocit u srdca, že Slováci jednoducho nevedia robiť a písať humor (až na pár výnimiek).

Hlášky z českých filmov a kníh používam dnes a denne i v hovorovej reči, a kvôli tomu vyzerám medzi ľuďmi ako mimozemšťan, no mne nikdy nevadili divné pohľady okolitého ľudu (mienka ostatných mi bola vždy, i je, s prepačením, u riťky). A keď si môj stálejší čitateľ, tak si si snáď zvykol. 

Alebo si ešte len zvykneš :-)))).


O knihe


Do novej radovej zástavby na Babe s výhľadom na Prahu sa nasťahujú dve mladé rodiny.
Postupne sledujeme ich životy. Od narodenia detí, ich pubertu, dospelosť až dôchodok. 

Kniha je obrazom ich intímneho života, ich túžob, prežívania radostí i katastof.


Zbyněk a Táňa
  
Zbyněk je skvelým nemocničným chirurgom, ktorý to časom vypracuje na úspešného, známeho a vyhľadávaného plastického chirurga. Krásna Táňa, bývala modelka a moderátorka detských relácii kvôli opletačkám s ŠTB a neochotou spolupracovať skončí najskôr ako kostymérka v televízii, aby po páde komunizmu zas zažiarila na televíznych obrazovkách ako obľúbená hlásateľka správ.

Na pohľad idylické manželstvo skrýva tajné zákutia v podobe Táninej tajnej lásky (Patrície - kvôli jej emigrácii si Táňa prešla spomínanými peripetiami), a Zbyňkovými malými neverami.

Spoločne vychovávajú dvoch chlapcov - dvojičky Tomáša a Cyrila, ktorí by sa v dnešnej dobe označili za hyperaktívne, neposlušné, nezvládateľné. Vďaka ich výčinom si rodičia užili svoje, a hoc to miestami vyzeralo, že to tí dvaja ďaleko nedotiahnu, z oboch vyrástli úspešní mladíci.   

"V červenci odjeli Cyril s Tomášem na tři týdny na pionýrsky tábor pro děti zaměstnancu Československé televize. Každý rok jezdili na nějaký tábor a každý rok z něj byli vyloučeni. Z tábora městské části Praha 6 kvuli tomu, že při bitvě v chatce nastříkali svým spolubydlícím pěnu z hasičáku do očí, z tábora časopisu ABC proto, že v kuchyni nasypali Savo do hrncu s koprovkou, aby jí nemuseli jíst, a minulý rok z tábora zaměstnancu motolské nemocnice kvuli tomu, že při lesní bojovce zajali dva menší kluky, které mučili tím, že jim rozmazávali po tvářich kravská lejna z nedalekého pole.
Táňa tedy každý den v televízním skladu kostýmu očekávala telefonát z tábora a byla smířená s tím, že pro kluky budou muset i tentokrát zase jet se Zbyňkem dřív. Ale zatím bylo kupodivu ticho po pěšine."


Honza a Marta  

Honza je známy futbalista (ale nechci odo mňa názov klubu, tieto veci idú jedným okom dnu a druhým von), obľúbená celebrita. Marta bývala krásna žena, a spolu s manželom prežívali horúce sexuálne chvíle. Milovali sex na verejných priestranstvách, užívali si svoju mladosť a výhody jeho známej tváre. 

No po pôrode druhej dcéry Marta upadla do ťažkých depresií, upadla i ako žena, a dlhé roky trávila sebaľútosťou, na tabletkách. Aby sa zas pred štyridsiatkou konečne spamätala, začala na sebe pracovať a zo sivej myšky opäť prerástla v nádhernú labuť. Avšak už Honza začal viesť dvojitý život...

Spoločne bojovali s ťažkou pubertou ich staršej dcéry Adely, ktorá si až príliš skoro uvedomila svoju sexualitu, naproti jej sestre Petry, ktorá bola presným opakom. Avšak k spokojnosti svojho otca sa stala skvelou športovkyňou.  

"Uviděla pánske boty, shrnuté nohavice, část vypracovaných chlupatých nohou a vedle nich na každé straně ješte ženské nohy v lodičkách. A kolem jedné z těch lodiček omotané kalhotky. Zarazila se.
"Co to tam děláte?! Okamžitě toho nechte!"
"Čo se to děje?" ozvala se Boženka. Tá právě spláchla.
"Tady někdo souloží, Boženko!"
Šokovaná Boženka vylezla z kabinky a taky se podívala do škvíry. 
"Fuj!"
Její kamarádka ale zjevně nebyla ochotná vykonávat za těchto okolností svoji potřebu, takže pohoršeně otevřela dveře do restaurace.
"Pane vrchní!"
A to bylo naposledy, kdy byl Honza ochotný svolit k sexu na veřejnosti."


Názov: Malý pražský erotikon
Autor: Patrik Hartl
Vydavateľstvo: Bourdon
Počet strán: 440
Jazyk: český


Odporúčam


"Napínavá, vzrušujíci, dojemná, zábavná, překvapivá knížka! A to tak, že chvílemi zapomenete i na sebe sama... Nutno ji mít doma!"
          Ivana Chýlková

Obvykle si na dovolenku stále vezmem nejakú ľahkú, vtipnú knihu a preto som rada, že táto ma tiež nesklamal (teda, že mi ju Eva strčila do ruky). I vďaka nej som prehrýzla studené more, pichľavé kamene a blbé reči.
  
Príjemný český humor, šteklivé pasáže, bizarné situácie, super dialógy i láska v každej možnej forme.
Taká je kniha autora Patrika Hatrla určená  i pre takých ako som ja, teda nie veľkých milovníkov zamilovaných románov.

Nehanbím sa povedať, že boli situácie, keď som smiechom vyprskla kávu (našťastie ju pijem studenú) na svoje biele gaťky.

Zdroj foto
Slová autora na záver:

"Deväť mesiacov som sedel zavretý vo svojej kancelárii divadla a s radosťou písal príbeh postáv, na ktoré som už dlho myslel a tešil sa, že ich budem môcť predstaviť čitateľom. Táto knižka je, ako je vidieť z názvu, príspevkom k žánru erotickej literatúry. Ale zároveň sa tomuto žánru pomerne zásadne vymyká. Nesnažil som sa o sexuálne dráždivý text. Chcel som predovšetkým hovoriť o láske a jej osudovosti. Som totiž vlastne romantik. Žiadny dobrodružný erotoman. A tak som napísal taký domáci, rodinný erotikon. O erotike, ku ktorej pristupujeme v domácich papučiach. Viem, že to znie trochu smiešne. Ale takéto všetky pozoruhodné erotické príbehy podľa mňa sú. Trochu smiešne. A pokiaľ ide o skutočnú lásku, i trochu smutné. Budem šťastný, pokiaľ sa čitatelia budú pri čítaní smiať a zároveň si obľúbia postavy natoľko, že ich príbeh dojme."

Patrik Hartl

Komentáre

  1. O knize jsem slyšela, ráda bych si ji někdy přečetla. A autor je super! Viděla jsi, jak byl v Show Jana Krause? Pokud ne, moc doporučuji, bylo to skvělý! :D A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    BLOND SITE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne. O tej návšteve som už počula práve od vedúcej, ktorá mi knihu navrhla a už som si napravila rest a reláciu si pozrela. Je to skutočne vtipný človek a už viem, akú knihu si vezmem na ďalšiu dovolenku. Určite tú jeho. Super oddych :-)

      Odstrániť
  2. O knižke som tiež počula, ale nemala som ju ešte ani v ruke... čiže ďalšia na zozname :D už je pekne dlhý.

    Daniela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. JA viem, to poznám. I ten môj je riadne dlhý a knihy sa tam iba množia. Len času je pomenej ale nesťažujem sa. Kým mám pre čo a pre koho žiť je to výborné. A ten čas na čítanie sa stále nájde, hoc len tu tam nejaká tá stránka. A táto je úplne určená na dovolenku a oddych :-)

      Odstrániť
  3. Presne tak... čakám, kým zas príde škola, vtedy budem mať na čítanie dosť času :D paradoxne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inak máš pravdu. Ja som tiež skôr cez školský rok mala viac času na čítanie ako cez prázdniny. To som bola stále rozlietaná a čítavala som len vo vlakoch či autobusoch. Ak nebola dobrá partia na pokec, čo obvykle bola :-).

      Odstrániť
  4. Som presne ten istý prípad čo sa týka českej litetatúry! Milujem filmy ako Pelíšky, tankový prapor, černí baroni... A spisovateľov ako Šrámek, Mácha, Hrabal, Škvorecký... Doma používame výrazy z českých filmov pravidelne a občas keď sa zabudnem a použijem na verejnosti, pripadám si ako úplný podivín pretože nikto (a obzvlášť v mojom veku!) mi nerozumie.
    Táto kniha ma veľmi zaujala. Popravde sa teraz chystám na knihu Prima sezóna od Škvoreckého, ale nevylučujem že sa dostanem aj k tejto :3 :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joooj, normálne ma teší že nie som sama, čo používa hlášky aj v hovorovej reči. Občas sa mi síce podarí nájsť niekoho kto sa chytí, ale obvykle iba moja sestra. I môjho chlapa som to musela naučiť, ale nakoniec sa na to nachytal aj on, a už i on to robí.
      Pri čítaní tejto knihy som sa i ja rozhodla, že si sfúknem nejakých českých autorov. I Hartl má ešte jednu knihu, ale toho Hrabala som chcela i Šabacha vyskúšať. No uvidíme ako mi to vyjde časovo, lebo som si dala záväzok, že raz za mesiac musím aj Slováka nejakého prečítať.
      Tak uvidíme.
      Každopádne je pre mňa fakt, že Češi majú asi väčší zmysel pre humor ako my.
      Ďakujem že v tom nie som sama :-)

      Odstrániť
  5. Hrabal je dobrý na zimu ked sú dlhé večery, na leto je podla mna dosť ťažký

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidíš, ja som od neho ešte nič nečítala. Tak do zimy máme ešte čas.
      Ale napr. takého Viewegha sa chystám sfúknuť. Ale kedy...:-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita