Čo som objavila v Paláci 3 - na tému medzi nebom a zemou

"Psáno je v nebeské režii, a to hned na první stránce, že naše duše nás přežijí, v jinačí telesní schránce."
Karel Plíhal - Rada se miluje

Knihy z Paláca sú späť


Už dlho som nerobila predstavovačku kníh, ktoré som onoho času objavovala v Paláci, tak dnes si zas trochu pospomínam. A dokonca tak, akoby si to odo mňa vôbec nečakal.



Keďže, ako som v jednom zo svojich minulých článkov spomínala, dala som očistu tela, duša nesmela zaostať. A tak som celý november poňala trochu duchovnejšie. 
Do toho mi celkom padla vhod aj téma v tej našej knižnej výzve, ktorej sa účastním i ja:


Medzi nebom a zemou...
  


Preto práve v tento mesiac je čas na:

také tie moje srdiečkovky, 
takú tú moju, obľúbenú šálku kávy,
také, čo mne pohladia dušu, donútia ma zamyslieť, vytvoria zimomriavky na tele, i zabránia zaspať pokojným spánkom.

Presne také, ktoré by moja milá kolegyňa Karolínka najradšej rituálne spálila uprostred Hlavnej ulice, pretože sú to hlúposti, a každý kto číta niečo podobné je sektár, blázon a patrí do blázinca :-)))



Knihy s nádychom tajomna, mystérie, duchovna, karmy, ale i na tému reinkarnácie a minulých životov... 
Knihy z našej najkrajšej miestnosti s krbom - Ezoterika.  

Téma reinkarnácie ma stále magicky priťahovala, zaujímam sa o ňu už od adolescentného veku, keď som pod stromček dostala knihy od Raymonda Moodyho Život po živote a Život pred životom. 
Aj v mojich románoch sa občas venujem tejto téme :-).

Nevravím, že na tom fičím vždy a stále, ale raz za čas si doprajem knihy, pri ktorých sa trochu zastavím, ktoré ma odpútajú od reality a zavedú do iného sveta, kde musím popremýšľať a pozastaviť sa nad tým, prečo by to tak nemohlo byť. 

Veď ktovie, ako to v skutočnosti je. Ako hovorí agent Mulder:

"Pravda je vo hviezdach."
Akty X

Tak, poďme na to. Tu je výber kníh z môjho Paláca, na ktoré som si spomenula na tému:


A čo ak je to pravda :-))))

Zasvätenie - Elisabeth Haich




Nie je to román, je to životopis, je to duchovné prebudenie jednej ženy. Postupné spomínanie na minulý život, kde žila v starovekom Egypte a prešla si rituálom k zasväteniu. Minulosť sa prelína so súčasnosťou, dokazuje zákon karmy, ako všetky naše skutky terajšie i minulé, môžu ovplyvniť našu budúcnosť, i náš budúci život. Túto nenápadnú knihu som náhodou objavila, keď som z nej utierala prach na vysokej poličke v ezoterike, schovanej pred zrakmi "normálnych" ľudí :-). Neviem prečo ma upútala, no neľutujem. Zhltla som ju na jeden dych, a stále sa k nej vraciam.

"Duch nelze chápat rozumem, lze ho pouze zažít. Duchem nutno být! Nechávame lidi pokračovat po cestě rozumu. Dosáhli již mnohého a dosáhnou toho ještě více. Ale poslední pravdy zustanou ukryty člověku, který sleduje pouze svuj rozum a nikdy nepozná blaženost čistého Bytí, ke které vede cesta odříkaní. Hledáte pravdu, hledáte Boha."


Chlapec, ktorý videl pravdu



Denník malého chlapca, ktorý od narodenia videl veci, ktoré okrem neho nikto iný nevidel. Auru, duchov, myšlienky iných, choroby. A s týmto musel žiť v nepochopenom prostredí Viktoriánskeho Anglicka. Nie je známy autor, ani či kniha bola písaná na základe skutočného príbehu. Ťažko povedať, papier veľa znesie. Ale ak to bola pravda, vôbec si neviem predstaviť, čo musel ten malý chlapec zažívať, keď všetkým okolo pripadal ako blázon medzi normálnymi. K tomu malému, zvláštnemu chlapcovi som si okamžite vytvorila sympatie a hltala som jeho príbeh. 
Taká útla knižočka, ktorá pohladila moju dušu pri večernom zaspávaní. 

"Arnold, muj kamarád, řekl, že si bude v novým roce psát deník, a tak jsem řekl, že si ho budu psát taky. Doufám, že ho jednoho dne vydají jako deník pána Pepyse, co ho má táta v knihovně. Když jsem to řekl Mildred, vsadila se se mnou o dvě deka kyselejch bonbonu, že mě to za týden přestane bavit. Když jsem to ale řekl našim, táta řekl: "To je hochu správné, že si chceš psát deník. Snaž se psát uhledně, a kdybys nevědel, jak se něco píše, někoho se zeptej." A máma řekla: "Ano, a nezapomeň, co ti teď táta říkal." Tak jsem musel říct, že nezapomenu, ale byl jsem z toho moc otrávený, protože nikdy nemužu nic udělat bez toho, aby mě naši poučovaly." 


Most času - Bruce Leininger, Andrea Leininger, Ken Gross



Vraj skutočný príbeh. 
Chlapca Jamesa od mala trápia zlé sny, budí sa s plačom, rozpráva veci, ktoré sú na jeho vek až príliš zvláštne a nepochopiteľné. S odbornosťou opisuje princíp vojnových lietadiel, spomína si na neznámych ľudí, na svoju smrť. Rodičia vydesení z jeho zvláštnych rečí sa na svoju päsť rozhodnú sledovať stopy synových snov a spomienok. Nachádzajú skutočných ľudí z chlapcových spomienok, odhalia život mladého letca, ktorý zahynul pri leteckom nešťastí počas druhej svetovej vojny. Milá kniha, zhltnutá na jedno posedenie. Miestami sa mi robili zimomriavky na tele. V takomto prípade je ťažko súdiť, čo je skutočnosť, a čo nie, niektoré dôkazy sú až príliš jednoznačné. A aj tak silne veriacu rodinu, ako boli Jamesovi rodičia, to donútilo popremýšľať nad existenciou reinkarnácie.

Pozn. Ak si videl a páčil sa ti film Včerajšie deti, určite sa bude páčiť aj táto kniha. Je to na podobný spôsob, kde sa z neznámych a nevysvetliteľných snov, pomaly skladá obraz zo skutočných ľudí a skutočných príbehov. To sú moje zimomriavky, to sú moje dumky nad tým, kde sa ukrýva pravda. 

Ak si nevidel film, vrelo odporúčam. Krásna hudba, krásna krajina, zimomriavky, slzy v očiach. S titulkami, ale nevadí:


Sensei ze Šambaly - Anastasia Novych 


Spomienky mladej dievčiny, Anastázie, ktorá si žije vo svojom normálnom, pubertálnom svete, keď do jej života vstúpi rakovina. Rozhodne sa dni, ktoré jej zostávajú užívať si naplno, a so svojimi priateľmi sa prihlási na kurz bojových umení, ktoré vedie zvláštny, mladý muž - Sensei. Tento vzdelaný človek ich učí nielen umenia boja, ale privádza ich aj na cestu poznania. Mladí ľudia prehodnocujú svoje doterajšie priority, a s vervou sa pustia do učenia filozofie, starých múdrostí, alternatívnej medicíny, poznávajú ľudskú dušu i telo, starobylé praktiky a objavujú ľudské schopnosti. Ja som sa zamilovala do mladého Senseia, a tiež som celá natešená počúvala jeho múdrosti.
Kniha má aj pokračovanie 2,3,4, ktoré taktiež stoja za prečítanie. Určite ich odporúčam všetkým, ktorý hľadajú duchovno a chcú spomaliť v tomto materiálnom a konzumnom svete. 

"Tyto znalosti, které nám Sensei tak jednoduše a srozumitelně vyprávěl, mě natolik uchvátily, že jsem si zapsala celý tento rozhovor do svého deníku: Smysl lidské existence spočíva ve zdokonalování duše. Ale vždyť my opravdu žijeme celý svuj život jen pro potřeby svého těla... Dokonca jakákoli věx v pokoji, v bytě, ať se podívame kamkoli, všechno to slouží pro uspokojení potřeb těla. Výjimku tvořily snad jen knihy..."


Anastasie - Vladimír Megre



Prvá časť z desať-dielnej série: Zvoniace cédre. Kniha rozpráva príbeh muža, ktorý uprostred sibírskej tajgy, kde nieto skoro živej duše, stretol krásnu ženu. Anastázia, nadpozemsky krásna žena si zachovala silu, schopnosti, krásu ľudí prvej pozemskej civilizácie. 

Z jej rozprávaní sa zoznamuje s iným, nemateriálnym spôsobom života. Učí sa, ako sa dá žiť v súlade s prírodou, ako porozumieť zvieratám, porozumieť svojmu telu, žiť nesebecky s láskou v srdci. Krásne napísaná kniha, detsky, naivne krásna fantázia o tom, ako by to mohlo byť. Aký by bol náš svet krásny, ak by sme nežili len pre seba, ale aj pre iných. Škoda, že len rozprávka.

"Existuje hlavný lekár - tvoj organizmus. Na počiatku bol obdarovaný schopnosťou poznať akú bylinu použiť a kedy. Ako sa celkovo stravovať a dýchať. Dokáže zabrániť chorobe ešte pred jej vonkajším prejavom. Nikto iný nemôže nahradiť tvoj organizmus, lebo je to osobný lekár, daný tebe osobne, len tebe, Bohom. Vravím ti, ako mu dať možnosť pôsobiť pre tvoje blaho. Vzťahy vytvorené na základe vzájomného súladu s komplexom rastlín na tvojom pozemku ťa budú liečiť a starať sa o teba. Samostatne určia presnú diagnózu a vytvoria špeciálny liek, najúčinnejší práve u teba."

Celestínske proroctvo - James Redfield


Milá, duchovne ladená kniha o hľadaní zmyslu života, o úteku zo sveta, v ktorom sa nám nepáči. Hlavní hrdinovia sa vyberú do Peru, aby našli neznámy rukopis, ktorý by mal obsahovať cestu, akou sa bude naša civilizácie v nasledujúcom tisícročí uberať. Rukopis, u ktorého nikto nevie, ako a kým vznikom obsahuje deväť vhľadov, ktoré sú dôležité pre pochopenie života, pre nastolenie novej, svetlej éry na zemi. Hlavní hrdinovia, okrem hľadania prechádzajú aj vlastnou, osobnou premenou, pretože vplyvom zvláštnych náhod zažívajú to, o čom sa píše v proroctve. Tiež pekná knižka o tom, ako by to mohlo byť, ale bohužiaľ, to nie je. No dobre sa číta, a dáva nádej. Existujú aj pokračovania knihy - Desiaty, Jedenásty, Dvanásty vhľľad. 

"Když se poprvé objeví láska, dva lidé si nevědomky vzájemně dávají energii a oba se cíti povzneseni a rozjaření. To je neuvěřitelná výška, kterou všichni nazývame zamilovaním. Naneštestí, jakmile jednou předpokladáme, že zdrojem tohoto pocitu je druhá osoba, odřízneme se od energie ve vesmíru a začneme spoléhat ještě víc na energii druhého člověka - jenomže teď se jí nezdá dost. A tak si ti dva přestanou dávat energii a upadnou zpátky do svych dramat v pokusu ovládnout jeden druhé a přivlastnit si energii druhého člověka. V tomto bodě vztah degeneruje do obvyklého boje o moc."

Regresní terapie - příklady z praxe - Dalimila Valdová



Skutočné prípady z praxe regresnej terapeutky. 
O tom, ako sa dajú riešiť naše zdravotné a psychické problémy pohľadom do minulosti. Nie stále ide len o problémy, ktoré si pacienti doniesli rovno z minulých životov. Niekedy ide len o hlúposť, ktorá sa nám stala v detstve, niečo čo sme s malým "rozumčekom" nevedeli pochopiť, no postihlo nás to na celý život. Ja osobne by som o psychických blokoch a problémoch mohla hovoriť a písať romány na pokračovanie. Možno by mi tiež pomohla taká regreska... Škoda, že to nefunguje iba mávnutím čarovného prútika

"Ráda bych vás seznámila se zajímavou metodou, pomoci které se mužete zbavit spousty svých problému. Jedná se o potíže jak psychické, tak fyzické, ktoré nás obtěžují a znesnadňují, nebo zcela znemožňují kvalitní prožívaní života. Jedná se o regresní terapii, přesně však nazývanou "Hlubinná abreaktívni psychoterapie". Cílem je, aby se člověk co nejrýchleji zbavil potíží bez následné potřeby dalších pomucek. Tedy, aby se stal zdravým."


Životy minulé a budúce - Brian L. Weiss



Brian Weiss sa zaoberal skúmaním nielen minulých životov a liečením dnešných zdravotných ťažkostí, no objavil aj možnú cestu do budúcich životov, ktoré by sme mohli ovplyvniť skutkami v prítomnom živote. Všetko je o zákone karmy, a o tom, ako žiť, aby sme vo svojom budúcom pokračovaní mohli užívať semienka spokojnosti, ktoré dnes zasejeme. Kniha je plná skutočných príbehov, teda, naozaj by ma zaujímalo či skutočných. Jedno je progresná a regresná terapia, a druhá skutočný život. Ale i tak by bolo dobre vedieť, že naozaj naše skutky ovplyvňujú náš osud. Pretože by nič z toho, celý svet nedával zmysel. Zobrať niekomu život, robiť si s cudzími životmi čo chcem bez toho, aby ma nečakal trest? To jednoducho nejde...  


Kamenná sekera - Eduard Tomáš



Tu musím priznať, že sa nejedná o knihu z Paláca, ale túto som mala nedávno požičanú z iného zdroja. Je to starší titul, až z roku 1992, vydaná v Československu, keď si u nás tieto témy ešte len nachádzali cestu. 
Kniha s podtitulom Metafyzické príbehy obsahuje súbor krátkych poviedok, odohrávajúcich sa v tedajšom Československu (alebo ešte Rakúsko-Uhorsku) na tému Reinkarnácia, duchovno, hľadanie pravdy a svetla. Zaujímavé, ľahké, jednoduché čítanie od autora, ktorý sa snaží ľuďom tému duchovna priblížiť formou beletrie.  

Tak, a na dnes sme skončili. Netvrdím, že tých kníh nebolo viac, ale momentálne som si spomenula iba na tieto, asi tie ostatné nestáli za to, aby sa mi zafixovali do hlavy. No mám v talóne aj nejaké zaujímavé romány s podobnou tématikou, i podobne duchovné, ale trochu z iného súdka. Tak ma sleduj aj naďalej ak ťa to zaujíma, v niektorých z budúcich článkov ti ich zas predstavím.
Apropo, úryvky z kníh nie sú pri všetkých knihách , pretože som sa k ním jednoducho nedopracovala. Snáď mi to odpustíš.


Tak dobrú noc, a niekedy nabudúce. 

Ali Čaja z Paláca

Citát na záver:

"Mier sa nezačína vtedy, keď protivník zloží svoje zbrane. Mier sa nezačína vtedy, keď sa všetci okolo teba zmenia. Mier sa začína v tebe, v tvojom vnútri."

Kay Pollak

Komentáre

  1. Hmm, ezoterika... zaujímavé knihy. Kedysi ma táto oblasť veľmi lákala, ale akosi som prestala čítať a vlastne celkovo sa zaoberať touto oblasťou, no tá Regresívna terapia by stála za prečítanie.

    SlavikStories
    Čítanie je sexy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa je to skôr oddychové čítanie, poprípade si rozširovanie obzorov. Nejako sa tomu nevenujem akože naplno. Viac ma zaujímajú z ezo veci, ako sa mať viac rád, ako nebyť závislou na systéme, stíšiť uponáhľaný život, a pod. O tých knihách ale niekedy nabudúce.
      V podstate aj jóga, meditácia, nepodliehanie mamonu sa dnes berie za ezoteriku, čo je trochu už pritiahnuté za vlasy. Akoby každý, kto odmietal ísť s davom a nenaháňa sa za ziskom, snaží sa žiť prírodne bol sektár a bláznivý ezoterik. Už ako vegetariánka som si vypočula trápne názory o tom, že môj guru má určite radosť. Takým ľuďom hovorím "neprebudení", ale nemyslím to z ezo pohľadu, skôr tak, že sú to zadubenci. Ale veď každý sme nejaký :-)
      Čo sa týka minulých životov, tak áno, to ma dosť zaujíma. Ale teraz už skôr len na tej teoretickej úrovni. Rada čítam skutočné príbehy, skúšam si robiť vlastný názor, možno hľadám odpovede, ktoré som doteraz nedostala. Poviem pravdu, skúšala som aj regresku, no nikam som sa nedostala. Samozrejme :-)
      No, aj tak sa snažím žiť tak, že čo ak je to pravda, a moje skutky v tomto živote niečo môžu ovplyvniť. Preto žijem skôr menej materiálne, viac duchovne, v láske a porozumení. To je moja ezoterika... :-)

      Odstrániť
  2. Ezoterika ma vždy lákala a aj láka, veď predsa nevieme vysvetliť všetko na zemi pomocou prírodných zákonov :) Najviac ma z tvojho zoznamu zaujala kniha most času a aj odkaz na film včerajšie deti :) Pridávam si ho na zoznam, ktorý si plánujem pozrieť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ma teší, že nie som jediná švihlá, ktorá sa zaoberá vecami medzi nebom a zemou. Pravdou je, ale že nie sto percent. Neotváram si tretie oko a ani nič podobné. ako zaujíma ma to v teoretickej rovine, prečítam si o tom, ale nie stále. Musím to meniť aj s inou literatúrou, lebo to v tom sa nedá žiť. Síce poznám takých ľudí, ale to z nich ide skôr strach ako nejaká dobrá energia. Je dobré sa zastaviť a porozmýšľať, čo ak je to pravda, čo ak naše skutky sa naozaj niekde započítajú, čo tak sa nechovať, akoby mi všetko patrilo...
      A s takými myšlienkami pripadám ako sektár viacerým ľuďom. Hlavne keď poviem že nejem mäso, chránim prírodu, a nezaujímam sa o to, čo kde kedy kto s kým ako... už som divná...
      Ako píšeš, nie všetko sa dá vysvetliť prírodnými a vedeckými zákonmi.
      Inak určite si pozri aj tie Včerajšie deti, dá sa voľne pozrieť na Youtube i v Aj aj s titulkami. Ja som strašne chcela dabing pre sestru, ona ten film neskutočne miluje hoci takým veciam medzi nebom a zemou vôbec neverí, ale do toho sa zamilovala. Kto vie prečo...
      Ja som si pri ňom poplakala a to som ho videla už niekoľkokrát. Hudba aj to okolie Írska, vďaka nemu sa túžim ísť do tej krajiny pozrieť. Raz, keď budem veľká...
      A kniha Most času bola pre mňa zaujímavá. Všetko do seba tak zapadalo, neviem či je to pravda, ale stojí za porozmýšľanie. I keď ani tie ostatné knihy nie sú zlé. Skoro v každej sa viac menej rozoberá téma reinkarnácie, karmy...
      Ďakujem za pekný koment

      Odstrániť
  3. Najradšej čítam ezoterické knihy, čo ale určite vidíš aj na mojom blogu. Ak by si mi však vedela poradiť niečo zo sekcie Budhizmu (nejakú staršiu a kvalitnú knihu) budem nadšená, lebo zháňam nejaký budhistický darček pre môjho kamaráta, ktorý je tým úplne pohltený

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Všimla som si, že i tam zabrdneš do tejto témy a zaujímaš sa o veci medzi nebom a zemou, čo ma teší, že nie som sama. Niekedy si naozaj pripadám ako inozemšťan medzi bláznami :-))). Nevravím, že fičím iba na tom, to by som asi naozaj nezvládla. Človek môže lietať medzi hviezdami, ale žiť musí na zemi, takže sa vraciam tu a čítam aj iné knihy a zaujímam sa aj o iné témy. I keď ma téma minulých životov, karmy, aury ai veľmi láka. O tejto podstate totiž hlási aj východné učenie Budhizmus, ktorý mi je bližší ako iné náboženstvá. Ale zas som človek otvorený... a úplne neinklinujem k ničomu.
      Tých kníh o tejto tématike je fakt viac, ja som hlavne čítala také tie motivačné romány, ktoré sa o to zaujímali ako bol: Muž, ktorý predal svoje ferari, Zápasník sumo, ktorý nemohol ztlstnúť, Muž, ktorý chcel byť štastný (ale o nich budem ešte robiť článok niekedy), ale nejadná sa priamo o budhizmus, ale o myšlienky, ktoré čerpajú z rovnakých zdrojov. Ale myslím si, že kamarát ich asi už čítal, je to také dosť komerčné.
      Raz na dovolenke som čítala Dalajllamovu knihu Ako byť šťastný a naozaj som si z nej veľa vzala. A tiež som nedávno robila článok aj o knihe Dalajlámová mačka, čo je v podstate pohľad na svet z mačkiných očí. No ťažko povedať.
      Ak je to naozaj človek, ktorý sa tomu venuje roky, je ťažké nájsť knihu, ktorú by nečítal. A hlavne z tých novších. Možno by stálo za to, ísť sa pozrieť práve do antikvariátu, kde sa nachádzajú tituly ktoré sa už nepredávajú, a ktoré sú inak ťažko dostupné. Tam sa dajú nájsť dosť kvalitné kúsky, ktoré nenájdeš v každom kníhkupectve. No v prvom rade je treba si nenápadne zistiť aké kúsky už v knižnici má. Je to dosť ťažké... :-)

      Odstrániť
  4. Zaujímavý výber kníh .....a Včerajšie deti nie sú pre každého diváka hneď pochopiteľné

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Ale nemyslím si že by to bol až tak nepochopitelný film :-). Keď ho miluje naša Jana :-D

      Odstrániť
  5. Aj mna stale zaujimali take magic kinky, Moody som citala, ked som prezivala tazke obdobie a myslim, ze mi to dost pomohlo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ma teší, že nie som jediná. Myslím si, že práve v ťažkých časoch môžu tieto knihy pomôcť. A človek sa z nich niečo aj naučí aj mu pookreje dušička. Mne tiež pomohli i iné, o ktorých niekedy nabudúce :-)
      Ďakujem za koment

      Odstrániť
  6. inak je aj taká krátka knizka MEDZI NEBOM A ZEMOU (áno taký istý názov ako máš nadpis) som si najprv myslela ze to bude o tejto knižke , čiže určite odporucam aj tuto prečítat, tiež mam rada takéto "iné"knihy velmi sa zaujimavo citaju a nieco nam aj vstiepa do hlavy pretoze medzi nebom a zemou je velka energia :) energia je vsade

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh.. to som nevedela. Snáď som ťa veľmi nesklamala :-). Určite sa po nej poobzerám, nepoznám ju. Tiež ma teší, že nás je viac takých, čo sa tak trochu zaujímajú aj o iné veci ako o materiálno a konzum. Hlavne u mladých je to super. Tiež verím, že je niečo silnejšie ako my, len to nevieme vysvetliť :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Za každý komentár, pochvalu, pokarhanie i konštruktívnu kritiku ďakujem

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Diagnóza: Molusky - to asi nebudú kiahne

Diagnóza: Tetania - novodobý problém mladých

To nevymyslíš, to je naša realita